Twój Gabinet Fizjoterapeutyczny

Zadzwoń do mnie +48 606 643 116 lub napisz wiadomość
Zabiegi wykonuję od poniedziałku do piątku 9:00 - 18:00

W trakcie ciąży

Kobiety w ciąży często borykają się z bólami kręgosłupa. Moja wiedza i doświadczenie pomagają tym bólom zaradzić.

Wokół tego rodzaju masażu istniej wciąż wiele kontrowersji. Dla jednych masaż w trakcie ciąży jest niewskazany, a inni twierdzą, że może przynieść wiele korzyści przyszłej mamie.

Występują jednak sytuacje gdzie należy zachować szczególną ostrożność. Wzmożoną uwagę należy zachować w przypadku ciąży zagrożonej, przy nadciśnieniu tętniczy, patologicznych stanach w ciąży. Kiedy jednak ciąża przebiega prawidłowo i nie występują powyższe objawy masaż możemy wykonać bez żadnych obaw.

Należy zwrócić uwagę, że kręgosłup przyszłej mamy musi podczas ciąży przystosować się do znoszenia zwiększonych obciążeń. Rozwijające się dziecko powoduje, że kręgosłup musi wyrównać wygięcie, co często skutkuje bólem odcinka lędźwiowego. Pojawiający się ból i napięcie mięśni powodują duży dyskomfort fizyczny oraz psychiczny. Rozwijający się płód uciska na naczynia krwionośnie powodując obrzęki. Są to sytuacje gdzie masaż jest wskazany. Masaż polecam również Panią, które przed ciążą borykały się z problemem bólu kręgosłupa ponieważ One najczęściej odczuwają wzmożony dyskomfort z tym bólem związany. Wówczas zaleca się systematyczne stosowanie masażu oraz ćwiczeń dostosowanych do pacjentki.

Zabieg wykonujemy najczęściej w pozycji na boku, na plecach lub w pozycji siedzącej. Pozycja dostosowana jest do indywidualnych preferencji Pacjentki gdyż jej komfort jest najważniejszy.

Masaż w trakcie ciąży ma przede wszystkim przynieść rozluźnienie i odprężenie. Celem masażu jest zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa, zmniejszenie obrzęków kończyn górnych i dolnych, poprawienie krążenia krwi, zmniejszenie napięcia mięśni oraz zapewnienie odprężenia i relaksu.

Warto jeszcze raz podkreślić, że bezwzględnym przeciwwskazaniem do masażu będą: ciąża zagrożona, krwawienie z dróg rodnych, nadciśnienie tętnicze oraz patologiczne stany ciąży, a w celu upewnienia się, że masaż jest dla Pacjentki bezpieczny zalecam zasięgnięcie porady swojego lekarza.

Wskazaniem do zabiegu: - bóle kręgosłupa,
- bóle stawów i mięśni,
- bóle migrenowe.

Przeciwwskazania do zabiegu: - ciąża zagrożona,
- patologiczne stany ciąży,
- wysokie nadciśnienie tętnicze,
- ogólny zły stan zdrowia,
- wysoka temperatura (38ºC i więcej),
- stany zapalne skóry.

Czas trwania zabiegu jest uzależniony od stanu pacjenta może trwać od 40 do 60 minut.