Twój Gabinet Fizjoterapeutyczny

Zadzwoń do mnie +48 606 643 116 lub napisz wiadomość
Zabiegi wykonuję od poniedziałku do piątku 9:00 - 18:00

Terapia kręgosłupa

Kręgosłup to filar człowiek, na którym opiera się reszta ciała. Gdy ten filar przeciążymy potrzebna jest pomoc specjalisty.

Terapię kręgosłupa rozpoczynamy od wstępnej oceny posturalnej ciała. Sprawdzam jak Pacjent się porusza, która cześć ciała posiada największe zablokowanie. Podczas takiej oceny przeprowadzam wywiad z Pacjentem, który informuje mnie z jakim problemym przychodzi. Patrząc na całe ciało możemy łatwiej dojść do źródła problemu Pacjenta. Po wstępnej ocenie przchodzimy do wykonania kilku testów funkcjonalnych, które również pomogą ocenic dysfunkcję ciała. Zabieg łączymy z różnymi technikami. Podstawą pracy jest rozluźnienie tkanek poprzez masaż, w trakacie zabiegu wykonyjemy również elementy terepii manualnej, terepii powieziowej oraz kinesiology taping. Połączenie kilku technik sprawia, że doligliowści z jakim przychodzi Pacnejnt są łatwiejsze do zwalczenie. O ile przeważnie można pracować z poszczególnymi cześciami ciała to kręgosłup jednak zawsze traktowany jest całościowo więc nigdy nie przeprowadzam zabiegów tylko na poszczególnych jego odcinkach.

Ciało człowieka to jeden wielki mechanizm, który przez tysiące lat nauczył się kompensować wszelkie dysfunkcje przenosząc ciężar na inne partie organizmu. W procesie takiej adaptacji kluczową rolę pełni nasz kręgosłup, który jest filatem całego ciała. Słaby kręgosłup to słaba postawa ciała. Ograniczenia w ruchomości poszególnych odcinków kręgosłupa skutkuje wieloma dolegliwościami takimi jak: - silne bóle oraz zawroty głowy,
- drętwienie rąk,
- napięcia w obrębie żuchwy i stawów skroniowo–żuchowwych,
- zaburzenia rytmu serca(zamknięta klatka piersiow),
- bóle odcina lędźwowego,
- bóle kończyn dolnych,
- problemy z chodzeniem,
- drętwienie nóg
i wiele innych. Należy paiętać, że problem w jednej części ciała może objawiać się bólem czy dysfunkcją w zupełnie innej, czasem odległej, cześci ciała. Dlatego właśnie staram się szukać przyczyny dolegliwości Pacjenta i przyczyny te eliminować gdyż tylko takie podejście skutkuje trwałą poprawą samopoczucia i zmniejszeniem lub wyeliminowaniem efektów dysfunkcji.

Zachęcam do korzystanie z terapii kręgosłupa zanim pojawią się dolegiwości bólowe. Zabieg wówczas jest dużo bardziej przyjemny, Pacjent nie odczuwa bólu przez co praca jest łatwiejsza, mięśnie nie są tak napięte, a powięź poddaje się terepię.

Wskazaniem do zabiegu: - zespoły bólowe kręgosłupa,
- bóle głowy,
- zawroty głowy,
- migreny,
- drętwienie kończyn górnych i dolnych,
- kręcz szyi,
- migreny,
- nerwobóle,
- wady postawy,
- stany po urazach(skręcenia, stłuczenie, złamanie),
- choraby zwyrodnieniewe i reumatyczne.

Przeciwwskazania do zabiegu: - ostre stany zapalne,
- świerze urazy,
- wysoka temperatura (38ºC i więcej),
- zmiany nowotworowe,
- krwiaki, tętniaki,
- zaawnsowana osteoporoza,
- świerze zrosty,
- żylaki i zaawansoawan miażdżyca naczyń wieńcowych oraz naczyń obwodowych,
- wysokie nadciśnienie tętnicze.

Czas trwania zabiegu jest uzależniony od stanu pacjenta może trwać od 40 do 60 minut.